Measuring Dynamic Effects of Remittances on Poverty and Inequality with Evidence from Kosovo
In: Eastern European economics: EEE, Band 58, Heft 4, S. 283-308
ISSN: 1557-9298
11 Ergebnisse
Sortierung:
In: Eastern European economics: EEE, Band 58, Heft 4, S. 283-308
ISSN: 1557-9298
In: Forthcoming, Eastern European Economics; doi: 10.1080/00128775.2020.1720517
SSRN
In: Studies on the agricultural and food sector in transition economies volume 98
In: Discussion paper # 199 (2022)
In the Republic of Moldova, agricultural policies aim to increase the compettveness of its farming sector, ensure the sustainable management of its natural resources and improve the living standards in rural areas. The state is an important player, allocatng fnancial resources for supportng agriculture and carrying out investment projects in this feld. A post-investment subsidy program incentvises agricultural producers to modernise their farms and producton. Farmers who have made investments in developing producton and post-harvest infrastructure could beneft from subsidies for these investments and fnancial resources allocated by the Agency for Interventon and Payments in Agriculture. However, it is not clear how benefcial these subsidies are for agricultural producers and whether the goals formulated by policies are met. A critcal challenge of policy assessment is the lack of regular surveys gathering farm-level data in Moldova. Another challenge is that the impact of some investments can only be quantfed with a delay of several years. This report results from an impact assessment study analysing the efectveness of existng policy measures. A survey of 800 farms was carried out to realise this assessment, which provided informaton about the actvity and investments made over several years. The team of researchers analysed the collected data to evaluate the policy measures covered by the survey. The study highlights essental facilitators and barriers to the farms' agricultural investment and business actvity. The impact assessment underlined that the investment subsidies had measurable positve efects on labour, farm producton and economic success. At the same tme, it indicated directons for improving and rebalancing policy instruments to increase the compettveness and sustainability of the agricultural sector of the Republic of Moldova.
In: IAMO policy briefs 24
Im Winter 2014/15 kam es zu einem beachtlichen Exodus aus dem Kosovo. Diese Massenmigration hat Auswirkungen nicht nur im Kosovo, sondern auch in den Zielländern, und sie wirft Fragen nach den Auslösern und möglichen Implikationen auf. Der vorliegende Policy Brief identifiziert und analysiert Antriebskräfte und einige Besonderheiten dieses Phänomens. Hauptauslöser der Massenmigration ist aus unserer Sicht ein Staatsversagen. Der große Enthusiasmus und die Hoffnungen der jungen kosovarischen Nation konnten nicht aufrechterhalten und erfolgreich in eine nachhaltige Entwicklung umgewandelt werden. Vielmehr hat sich eine hohe Frustration über die politische Kaste und die vorherrschende Vetternwirtschaft und Korruption angestaut, die selbst die Mittelschicht in die Emigration treibt. Der Migrationsansturm wurde zusätzlich durch erleichterte Reisebedingungen und Gerüchte, z. B. über unkomplizierte Asylregelungen, angetrieben, die einen regelrechten Schneeballeffekt auslösten. Den politischen Entscheidungsträgern in der EU empfehlen wir einen gelassenen und bedachten Umgang mit der Massenmigration. Änderungen in den Asyl- und Visaregelungen sind angeraten, erfordern aber eine kluge zeitliche Abfolge der Umsetzung. Legale, möglicherweise temporäre Migrationsmöglichkeiten sollten in Betracht gezogen werden, um eine unerwünschte Krisensituation im Kosovo nicht zu verstärken. Im Kosovo selbst müssen als Antwort auf die Abwanderung endlich bestehende Strukturen aufgebrochen und die Korruption bekämpft werden, denn nur leistungsfähige Institutionen und funktionierende Sozialsysteme können dem Land helfen, den wirtschaftlichen Stillstand und die Perspektivlosigkeit zu überwinden.
In: IAMO policy brief No. 24
In: IAMO policy brief No. 24
In: International migration: quarterly review, Band 55, Heft 3, S. 173-186
ISSN: 1468-2435
AbstractA remarkable out‐migration from Kosovo occurred after the winter 2014/15, raising urgent questions about its underlying drivers and implications for both Kosovo and the destination countries. This article aims at providing a better understanding of key migration triggers and some particularities of the phenomenon. We link our empirically found migration drivers to Hirschman's () famous exit, voice or loyalty scheme by asking in how far the exit must be understood as the explicit alternative to voicing dissatisfaction with the current situation in the country. According to our results, the recent Kosovar out‐migration is a clear response to weak governance and thus goes beyond the widespread 'migration‐cum‐remittances' livelihood practice. In this sense it could be interpreted as a revolt against the political system. With view to policy implications for destination countries, we point at legal travel and migration opportunities as the better solution to channel both voice and exit.
A remarkable out-migration from Kosovo occurred after the winter 2014/15, raising urgent questions about its underlying drivers and implications for both Kosovo and the destination countries. This article aims at providing a better understanding of key migration triggers and some particularities of the phenomenon. We link our empirically found migration drivers to Hirschman's (1970) famous exit, voice or loyalty scheme by asking in how far the exit must be understood as the explicit alternative to voicing dissatisfaction with the current situation in the country. According to our results, the recent Kosovar out-migration is a clear response to weak governance and thus goes beyond the widespread 'migration-cum-remittances' livelihood practice. In this sense it could be interpreted as a revolt against the political system. With view to policy implications for destination countries, we point at legal travel and migration opportunities as the better solution to channel both voice and exit.
BASE
A remarkable exodus from Kosovo occurred in the winter 2014/15, raising urgent questions about its underlying drivers and implications for both Kosovo and the destination countries. This policy brief provides a first-hand qualitative snapshot of key migration drivers, as well as insights on some particularities of the phenomenon. We find that the exodus is the result of a struggling Kosovar state, which failed to maintain the enthusiasm and hope of its young nation and turn it into sustainable development. Instead, a lack of perspectives and accumulated frustration about the existing political caste, nepotism and corruption drive out even middle class people. The extent and timing of the migration wave was closely connected with facilitated travel conditions and incentivising rumours that caused a snowball effect. We argue that EU countries will have to react with patience and care in handling incoming migrants. Changes in the asylum and visa regimes are recommended, but a smart timing of measures is important. Ultimately, to prevent a deepening crisis and possible unrest in Kosovo, temporary legal migration opportunities are needed. Within Kosovo, only breaking up existing structures and establishing efficient institutions and functioning social models in their place could allow the country to overcome its economic deadlock.
BASE
Im Winter 2014/15 kam es zu einem beachtlichen Exodus aus dem Kosovo. Diese Massenmigration hat Auswirkungen nicht nur im Kosovo, sondern auch in den Zielländern, und sie wirft Fragen nach den Auslösern und möglichen Implikationen auf. Der vorliegende Policy Brief identifiziert und analysiert Antriebskräfte und einige Besonderheiten dieses Phänomens. Hauptauslöser der Massenmigration ist aus unserer Sicht ein Staatsversagen. Der große Enthusiasmus und die Hoffnungen der jungen kosovarischen Nation konnten nicht aufrechterhalten und erfolgreich in eine nachhaltige Entwicklung umgewandelt werden. Vielmehr hat sich eine hohe Frustration über die politische Kaste und die vorherrschende Vetternwirtschaft und Korruption angestaut, die selbst die Mittelschicht in die Emigration treibt. Der Migrationsansturm wurde zusätzlich durch erleichterte Reisebedingungen und Gerüchte, z. B. über unkomplizierte Asylregelungen, angetrieben, die einen regelrechten Schneeballeffekt auslösten. Den politischen Entscheidungsträgern in der EU empfehlen wir einen gelassenen und bedachten Umgang mit der Massenmigration. Änderungen in den Asyl- und Visaregelungen sind angeraten, erfordern aber eine kluge zeitliche Abfolge der Umsetzung. Legale, möglicherweise temporäre Migrationsmöglichkeiten sollten in Betracht gezogen werden, um eine unerwünschte Krisensituation im Kosovo nicht zu verstärken. Im Kosovo selbst müssen als Antwort auf die Abwanderung endlich bestehende Strukturen aufgebrochen und die Korruption bekämpft werden, denn nur leistungsfähige Institutionen und funktionierende Sozialsysteme können dem Land helfen, den wirtschaftlichen Stillstand und die Perspektivlosigkeit zu überwinden. ; A remarkable exodus from Kosovo occurred in the winter 2014/15, raising urgent questions about its underlying drivers and implications for both Kosovo and the destination countries. This policy brief provides a first-hand qualitative snapshot of key migration drivers, as well as insights on some particularities of the phenomenon. We find that the exodus is the result of a struggling Kosovar state, which failed to maintain the enthusiasm and hope of its young nation and turn it into sustainable development. Instead, a lack of perspectives and accumulated frustration about the existing political caste, nepotism and corruption drive out even middle class people. The extent and timing of the migration wave was closely connected with facilitated travel conditions and incentivising rumours that caused a snowball effect. We argue that EU countries will have to react with patience and care in handling incoming migrants. Changes in the asylum and visa regimes are recommended, but a smart timing of measures is important. Ultimately, to prevent a deepening crisis and possible unrest in Kosovo, temporary legal migration opportunities are needed. Within Kosovo, only breaking up existing structures and establishing efficient institutions and functioning social models in their place could allow the country to overcome its economic deadlock.
BASE